Thursday, April 22, 2010

lamanye menyepi~

hye all~

lama giler aku menyepi..xsedar dah berbulan2 blog ni ditumbuhi kulat..hahaha..ape nak tulis erk??otak pon dah beku ni...

haaaaa~~~
aku dah abis study!!!yehhhooooo~

currently keje ngn aunty kat shell.boleh la support hidup ni walaupon xbrape cukup.tapi sekurang2nye,dah xpyh tadah tangan pada ibu and at least,bleh jugak adik2 aku merasa duit gaji aku tiap2 bulan,bayar bil astro umah,dan meneruskan kehidupan tanpa bantuan sesiapa.

but most important thing,i learn something.rupanya susah betul nak cari duit kan??selama ni aku menadah tangan je kat ibu tanpa rasa bersalah,guna duit yang dia bagi g shopping,beli topup,enjoy..giler la.menyesal sangat!ibu,,maafkan orang taw!!


bila dah keje,aku tau betapa komitmen terhadap keje tu penting.kadang2,kite rase macam taknak keje tapi terpaksa jugak g keje..sumenye demi sesuap nasi.that was what my mum do for about 25 years just to raise us.sangat insaf la sekarang.kerana keinsafan tu jugak,kadang2 aku bagi adik2 aku duit sebab aku taknak dorang mintak lagi kat ibu aku.biar la ibu aku relax sikit and save the money for herself.dulu dia slalu cakap ayat ni kat kitorang..

"ibu nak beli spender pon pikir banyak kali sebab nak save duit utk korang blaja.."

sekarang,aku dah paham.memang tu pon yang aku rase.xmampu beli apa2 utk diri sendiri walaupon bergaji.duit gaji lebih banyak aku salurkan pada family.aku taw,xbyk pon yg aku mampu tolong sbb aku keje ni pon part time n masih lagi mencari keje yang tetap.tp at least,ade part2 yg aku dah tolong ibu.

impian,cita2 serta kehendak aku sume aku letak tepi.xde ape yang aku buat utk diri sendiri.sumenye hanya utk family tersayang..

wahh...terlebey sedey la plak arini.sebenarnye byk mende yang aku nk cite tp nnti la..tggu next post erk..hurm...till then!

tatatititutu!

No comments: